LIVET SOM ARBETSLÖS

Tja, vart ska man börja egentligen... Det är väldigt gött när solen kikar fram att man bara kan ta cykeln till sjön eller bilen till havet (om man nu har tillgång till en sådan). Men när det är halvbra väder eller riktigt pissväder känns inte de arbetslösa dagarna riktigt lika härliga. Då finns det inte överdrivet mycket att göra. Visst det blir vad man gör det till, vem har inte hört det uttrycket liksom?! Men samtidigt är det inte jättelätt att göra massa roliga saker när man saknar:
1) Pengar (ganska logiskt att sådana behövs om man ska hitta på nåt, för vad är gratis förutom ett dopp i sjön eller liknande)
2) Jobb, själv jobbar man inte men i princip alla ens vänner gör det. Jaha vad ska jag hitta på idag då?
3) När man väl har pengar så vet man att de ska sparas så då kan jag ändå inte göra saker som luncha, shoppa eller annat kul. Men ja den som väntar på nåt gott...

Ni ser mitt dilemma. Så det ultimata hade ju egentligen vart om man kunde jobba alla de där gråa och trista dagarna men få vara ledig då det är fint väder. Nu vet ju faktiskt jag att det inte går till så i praktiken, men visst hade det varit ultimat? Sen är det ju ganska gott när alla är inne på en fabrik och svettas som grisar att jag kan ligga vid havet med en glass i ena handen och en kall dricka i den andra, om nu vädret är bra vill säga!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: det är inte svårt, första månaden var det svårt men sen försvinner godissuget så går det som en dans =)



Hade bäst!

tack för att du besökte våran blogg!=)

2010-07-01 @ 17:27:07
URL: http://levs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0